Hogyan adja át mindazt a tudás a diabéteszes gyermek szülője a pedagógus számára, amit több hónap vagy akár év alatt sikerült megtanulni, megtapasztalni és ami egyben a kezelőorvos előírása is?
- Alaposan átgondolja, mi az, ami az alap, amit mindenképpen tudnia kell a pedagógusnak, aki napi szinten és a teljes óvodában, iskolában töltött időben segíteni fogja a gyermek diabéteszgondozást.
- Átgondolja, rendszerezi a megbeszélni valókat és vázlatot készít, hogy a beszélgetés vezérfonalától ne kalandozzanak el, vagy könnyen visszataláljanak.
- Tartja az előre meghatározott időtervet, hogy minden lényeges téma szóba kerüljön, minden diabéteszgondozó eszköz használatát be tudja mutatni.
- Magával viszi a szakmai segédanyagokat (pl. Horváth-Kocsisné-Dr. Luczay-Dr. Tóth-Heyn-Zeher Diabéteszes gyermek az óvodában, iskolában könyvet), gyermeke gondozási tervét, az ellátáshoz szükséges összes nyomtatványt, kérvényt, igazolást kitöltve és a pót hipós csomagot, illetve a „finomságokat” tartalmazó dobozt.
- Feltétlenül magával viszi azt a bizalmat, hogy a pedagógusok meg fogják érteni a jelentőségét mindannak, amit elmond és a legnagyobb odafigyeléssel fogják a diabéteszes gyermeket ellátni az átadott információk és a személyre szabott gondozási terv alapján.
Azért, hogy megkönnyítsük a gondozási feladatok, a gyermekkori diabétesszel kapcsolatos ismeretek rendszerezett és az adott gyermekre szabott átadását, készítettünk egy mintát, egy sorvezetőt, ami javaslat arra, mi fér bele egy 90 perces beszélgetésbe. Kiegészítettük időtervvel is, hogyha azt tartják a beszélgető felek, akkor nem maradhat ki egyetlen alapvető információ sem.
Felhívjuk a figyelmet, melyek azok a szakmai anyagok, nyomtatványok stb., amiket magával kell vinnie a szülőnek és átadnia a pedagógus számára, és hivatkozunk az egyes teendők esetén azokra a jogszabályokra, melyek meghatározzák az intézmény, a közétkeztető és a szülő jogait és kötelezettségeit.
Minden érintett szabja a saját helyzetére a megbeszélés minta dokumentumát, egészítse ki vagy hagyja el belőle, ami esetükben nem releváns, de tegye mindezt összhangban a gyermekdiabetológus kezelőorvos előírásaival!
Nem kell kétségbe esni, ha a bölcsőde, óvoda, iskola megkezdése előtt tartott másfél órás megbeszélés alatt, ezen az első találkozón nem sikerül mindent az utolsó apróságig megbeszélni, mert lesz még rá bőven alkalom a beszoktatás idején és az egész tanévben!
Fontos, hogy a pedagógus is kaphasson elegendő időt, türelmet a szülők által átadott rengeteg új információ, szakmai anyag nyugodt feldolgozásához.
Sikeres bölcsőde-, óvoda- és iskolakezdést minden családnak és pedagógusnak!
Itt letölthető a Másfél órás megbeszélés tartalma diabéteszes gyermekem óvodapedagógusaival/osztályfőnökével, diabmentorával a diabéteszgondozási feladatok sikeres átadásához szakmai anyag>>>
Másfél órás megbeszélés tartalma
A cikk bármely részének felhasználásához forrásmegjelöléssel, kérje a Szurikáta Alapítvány hozzájárulását.
Támogasd a munkánk!
Csatlakozz közösségünkhöz önkéntesként, ha teheted, adománnyal segítsd alapítványunkat, vagy cégeddel vegyél részt egy-egy projektünk megvalósulásában! Nézd meg, mennyi mindent tudunk megvalósítani a támogatásoddal!